دانلود کتاب مدیریت پروژه های تحقیق و توسعه/نویسندگان: دکتر مهرداد سرهادی، مهندس امین زمانی :: مدیریت پروژه و ساخت

ابزار وبمستر

Bootstrap Example

تصوير ثابت

W3Schools

عضويت در خبرنامه ايـميـل - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود

پشتيباني شده با گوگل

دانلود کتاب مدیریت پروژه های تحقیق و توسعه/نویسندگان: دکتر مهرداد سرهادی، مهندس امین زمانی

مدیریت پروژه های تحقیق و توسعه

مقدمه

فضای رقابتی و چالش های فراوان ناشی از آن، سازمان ها را برآن داشته است که منابع انسانی و مالی خود را بر مزیت های رقابتی خود متمرکز کنند و اثربخشی این امر مستلزم سرمایه گذاری در تحقیقات و ایجاد و ارتقاء نوآوری در حوزه های مختلف است. تحقیق و توسعه (R&D)، به معنای یک سلسله فعالیت های بنیادی و سازنده برخواسته از یک ساختار نظام مند است که هدف از آن افزایش دانش انسانی و فرهنگ اجتماعی و بهره گیری از این دانش به منظور خلق ارزش است. امروزه سازمان ها مهمترین سرمایه خود را دانش می دانند و در تاش هستند تا این دارایی نا مشهود را در تمام بخش های سازمان خود گسترش دهند و با بکارگیری صحیح و مناسب آن، مزیت های رقابتی موجود را ارتقا دهند و یا همچنین مزیت های رقابتی جدیدی خلق کنند.

کتاب پیش رو تلاشی است در جهت گردآوری آخرین دستاوردهای محققین خارجی، داخلی و تجربیات کشور های پیشرو در حوزه تحقیق و توسعه و همچنین گزارشی از نتایج تحقیقات میدانی که از سوی نویسندگان در جهت بومی سازی و توسعه دانش موجود در حوزه مدیریت پروژ ههای تحقیق و توسعه صورت گرفته است. محققین در این کتاب تاش کرده اند تا دانش مدیریت پروژه را در جهت ارتقای فرآیند جذب ایده، تعریف و مدیریت پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان اتکا بکار گیرند که م یتواند به عنوان الگویی برای سایر سازمان ها و شرکت ها مطرح شود.

این کتاب توسط پژوهشگران مرکز تحقیقات و نوآوری سازمان اتکا آقایان دکتر مهرداد سرهادی و مهندس امین زمانی گرد آوری و تالیف شده است. ضمن سپاس گزاری از نویسندگان، امید است این اثر در جهت ارتقاء دانش مدیران و تصمیم سازان در حوزه مدیریت پروژه های تحقیق و توسعه میهن اسامی، به ویژه سازمان اتکا مفید واقع گردد. ان شاءا... 

مدیرعامل سازمان اتکا - محمد مهدی کربلایی

 

پیشگفتار

آنچه امروز به عنوان موتورِ محرکِ اقتصادهای برتر دنیا شناخته می شود چیزی جز دانش نیست. به نظر می رسد ما در کشور تا حدودی عناصر و پیش نیازهای فیزیکی طراحی یک ساختار و سازوکار  کارآمد و اثربخش را در دسترس داریم از جمله: نیروی متخصص، دانشگاه های فراوان و... اما در دانشِ طراحی چنین ساختار و سامان های ضعف های اساسی وجود دارد که موجب تضعیف همین مزیت های اولیه نیز می شود. به عنوان مثال ناامیدی متخصصین و گرایش به تحقیقات با کیفیت پایین، تحقیقاتی که همه می دانند در نهایت قرار نیست در جایی مورد استفاده قرار گیرد و تنها ابزاری است برای ارتقاء در محیط های آموزشی و به تبع آن سود جویانی که این شرایط را دستمایه سود جویی های خود قرار داده اند و این چرخه معیوب را روز به روز مخرب تر می کنند. ریشه چنین ضعفی را باید در عدم شناخت مناسب از مبانی و دانش علوم انسانی و بی توجهی به دستاوردهای متفکرین خارجی و حتی داخلی در این زمینه جستجو کرد. برای حصول به یک کشور تحقیق محور و یک اقتصاد دانش بنیان که دغدغه ای جز بهبود شرایط انسان و سایر موجودات زنده ندارد، بسیاری از عوامل و عناصر باید به خوبی در کنار یکدیگر سامان یابند و یکدیگر را تقویت کنند. دستیابی به یک فرآیند تحقیق و توسعه موفق نیز در درون شرکت ها و سازمان های تجاری از این مهم مستثنا نیست. بسیاری از این عوامل و عناصر در کنترل ما نیستند و به شدت فعالیت های تحقیقاتی و توسعه ای را تحت تأثیر قرار می دهند. بااین همه، طراحی صحیح و هوشمندانه فرآیند تحقیق و توسعه با توجه به ابعاد انسانی و آخرین دستاوردهای مدیریتی به خود یخود نقش بی بدیلی در افزایش اثربخشی و کاهش مشکات سازمان ها و شرکت ها دارد.

نه تنها به اصل موضوع تحقیق و توسعه در ایران به دلیل عدم رقابتی بودن اقتصاد و همچنین انواع مشکلات مالی و غیرمالی که بنگاه های اقتصادی با آن مواجه هستند بی توجهی می شود. بلکه نگاه به تحقیق و توسعه در همان سطح نازل نیز یک نگاه غیر فنی و غیر مدیریتی است. در ادبیات نظری مدیریت، تحقیق و توسعه یک پروژه محسوب می شود و به همین سبب دانش مدیریت پروژه می تواند موجبات بهبود و افزایش اثر بخشی آن را فراهم نماید. در همین چارچوب، نویسندگان این کتاب بر آن شدند تا مجموعه منسجمی از یافته های نظری و همچنین نتایج تحقیقات میدانی خود را گردآوری نمایند و با دیگر صاحب نظران به اشتراک بگذارند تا شاید زمین های برای توجه بیشتر به اهمیت ابعاد پروژ های و مدیریتی تحقیق و توسعه باشد. این کتاب قطعاً اولین تلاش در این مسیر نبوده و آخرین تلاش نیز نخواهد بود. هدف از این کتاب تقویت مسیری است که در نهایت موجبات بهبود دانش مدیریت پروژ ههای تحقیق و توسعه را فراهم می نماید و به تبع آن اثر بخشی پروژه های تحقیق و توسعه را در بنگاه های اقتصادی افزایش می دهد.

مهرداد سرهادی، امین زمانی

 

 

فهرست کلی مطالب

 

فصل اول- تحقیق و توسعه چیست؟

 

فصل دوم- ابعاد مختلف پروژه های تحقیق و توسعه

 

فصل سوم-چرخه حیات پروژه های تحقیق و توسعه

 

فصل چهارم- عوامل تأثیرگذار در موفقیت پروژه های تحقیق و توسعه

 

فصل پنجم- هم راستایی استراتژیک و مدیریت سبد پروژه های تحقیق و توسعه

 

فصل ششم- تحقیق و توسعه و مدیریت دانش

 

فصل هفتم- بررسی عملکرد سه شرکت ایرانی در تحقیق و توسعه

 

فصل هشتم- تحلیل شکاف

 

فصل نهم- ارائه یک مدل تحقیق و توسعه موفق

 

پیوست (مجموعه فرم ها)

منابع

 

به منظور دریافت این کتاب در 290 صفحه، از طریق ذیل اقدام فرمایید.

_______________________________________________________

corbeille_propre_vide_box

قیمت 35000 تومان

   برای پرداخت آنلاین و دریافت فایل PDF کتاب بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

                                                                 پرداخت آنلاین

 

توجه: در صورت بروز مشکل، لطفا نام محصول و ایمیل خود را به شماره تلفن زیر پیامک نمایید تا هماهنگی لازم با شما صورت پذیرد. 09010221515

 

 

نشاني ايميل (فعال): www.cpmiran.ir@Gmail.com

تلفن تماس: 09120983683 (98+)

شناسه تلگرام ادمین: Mehrdad_PM@

_______________________________________________________


نظرات  (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

درباره بهترین های سایت بدانید...

Bird

یکی از مهمترین اهداف این سایت ایجاد فضای مشاوره تخصصی تحصلی و آزمون های ارشد و دکتری رشته مدیریت پروژه می باشد.

اهمیت مدیریت پروژه در چیست؟

مدیریت پروژه و ساخت، مجموعه ای هماهنگ از فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی در زمینه مدیریت پروژه و ساخت، شامل طرح های عمرانی، صنعتی، تأسیسات زیربنایی و سایر پروژه ها است که با تکیه بر مفاهیم، دیدگاه ها، روش ها، تکنیک ها، نرم افزارها و نظام‌های مربوط به مطالعه و طراحی و اجرای پروژه ها به دنبال فعالیت های علمی- تحقیقاتی نظری، تجربی و یا تلفیقی از این دو است.

جستجو در سایت

مدیریت پروژه و ساخت

این سایت به منظور افزایش ارتباط و مشارکت دانشجویان، علاقمندان و صاحبنظران در حوزه مدیریت پروژه ایجاد شده است.

اطلاعات سايت

  • www.CPMiran.ir@gmail.com
  • مدیریت سایت
  • تاريخ امروز:
  • www.CPMiran.ir