صحبتی با داوطلبان کنکور مدیریت پروژه و تکنولوژی معماری :: مدیریت پروژه و ساخت

ابزار وبمستر

Bootstrap Example

تصوير ثابت

W3Schools

عضويت در خبرنامه ايـميـل - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود

پشتيباني شده با گوگل

صحبتی با داوطلبان کنکور مدیریت پروژه و تکنولوژی معماری


 


به دلیل اهمیتِ رویکرد و روش آمادگی برای آزمون و تاثیر آن بر حصول موفقیت، پیشنهاد می شود این توضیحات و یا توضیحاتی مکمل در مقدمه و یا قسمت دیگری از کتاب در رابطه با نحوه مطالعه کتاب و به طور کلی نحوه آمادگی برای کنکور عنوان شود:

خواننده محترم، کنکوری که در پیش رو دارید دارای ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی است که لازم است اطلاعاتی را در خصوص نحوه آمادگی برای آن و به طور مشخص نحوه مطالعه این کتاب به دست آورید. هر فرد دارای ویژگی های روانی و شناختی منحصر به فردی است که این ویژگی ها الگوی مطلوب مطالعه و روش بهینه یادگیری را برای هر فردی منحصر به فرد می سازد. به عبارت دیگر نمی توان یک الگو را برای همگان به طور یکسان تجویز کرد. و هر شخص بنا به شناختی که از ویژگی های خود دارد بهترین رویکرد و روش مناسب مطالعه را می تواند با آزمون و خطا شناسایی و تعیین نماید. با این حال ویژگی ها و مشخصاتی نیز هستند که در بین افراد مختلف به صورت یکسان قابل مشاهده است. بر اساس تجربیات خودم و همچنین صحبت های که با سایر دوستان و آشنایان در رابطه با نحوه آمادگی برای کنکور داشته ام، توصیه می شود به نکات زیر در هنگام مطالعه توجه نمایید:

1-     یکی از دو روش زیر را برای مطالعه پیشنهاد میدهیم:


1-1روش اول:

الف-مرحله اول، با بیشترین زمان، دقت و به صورت عمیق و صبورانه مطالب مطالعه شوند و مطالبی که احتمال می دهید در کنکور مورد سوال قرار گیرند به خاطر سپرده شوند و زیر آنها خط کشیده شود.

ب-در مرحله دوم، در بازه زمانی کمتری مطالبی را که در مرحله اول با خط کشی مشخص کرده اید مرور نمایید و مطالبی را که به خاطر نمی آورید با علامت مشخص کنید.

ج-در مرحله سوم باید بتوانید همه مطالب، به ویژه مطالبی را که در مرحله دوم مطالعه و با علامت مشخص کرده اید را در بازه زمانی کم ( حدود یک ماه یا 20 روز مانده به کنکور) به طور کامل مرور کنید. برای این منظور لازم است حتما بازه زمانی مرور کم باشد و با برنامه ریزی دقیق به همه مطالبی که در دو دور قبل مطالعه کرده بودید بپردازید.


2-1روش دوم:

الف-در مرحله اول 60 تا 70 درصد مطالب را به صورت عمیق مطالعه کنید و مطالب مهم را از طریق خط کشی مشخص نمایید.

ب-در مرحله دوم ضمن مرور مطالب مطالعه شده در مرحله اول، 30 تا 40 درصد مطالب باقی مانده از مرحله اول و همچنین مطالب جدیدی که به مرور از لزوم مطالعه آنها برای کنکور آگاه می شوید را به صورت عمیق مطالعه کنید و مطالب مهم را از طریق خط کشی مشخص نمایید.

ج-در مرحله سوم مشابه با روش قبل کلیه مطالب خط کشی شده در دو مرحله قبل را مرور نمایید و مطالبی که به خاطر نمی آورید را با علامت مشخص نمایید.

د-در مرحله چهارم باید بتوانید همه مطالب، به ویژه مطالبی را که در دور دوم مطالعه و یا با علامت مشخص کرده اید را در بازه زمانی کم ( حدود یک ماه یا 20 روز مانده به کنکور) به طور کامل مرور کنید. برای این منظور لازم است حتما بازه زمانی مرور کم باشد و با برنامه ریزی دقیق به همه مطالبی که در دو مرحله قبل مطالعه کرده بودید بپردازید.

2-  نکات ضروری در استفاده از روش های بالا:

 1-2موضوع مهمی که باید به آن توجه کرد موضوع انگیزه و روش های انگیزش است. مهمتر از نحوه مطالعه به منظور آمادگی برای کنکور کمیت و کیفیت مطالعات است و هر دو اینها به طور مستقیم وابسته به سطح انگیزه فرد می باشد. لازم به ذکر است که اگرچه عوامل محیطی ( فضای مطالعه، فضای دوستان و خانواده و...) تاثیر بسیار زیادی بر انگیزه افراد می گذارند اما نحوه مواجه خود فرد، چشم اندازی که از آینده برای خود ترسیم کرده است، میزان شناختی که از خود دارد، همچنین نحوه مدیریت عوامل بیرونی و ... نیز تاثیر بسیاری بر سطح انگیزه فرد دارند. بنابراین توصیه می شود کلیه افرادی که قصد آغاز سفر 8 تا 9 ماه ای را برای آمادگی کنکور دارند قبل از هر چیز در مورد اینکه چگونه و با چه راهبردها و تاکتیک هایی سطح انگیزه خود را در طول این سفر طولانی و بعضا سخت به طور مداوم حفظ کنند و ارتقا دهند بیندیشند و آنها را مکتوب کنند، همچنین در طول سفر نیز همواره عواملی را که مخل انگیزه و سطح آرامش و دقت آنها هستند را بی معطلی، قاطعانه حذف کنند و کنار بزنند.

2-2سعی کنید در برنامه ای که برای مطالعه تدوین میکنید به چند نکته توجه داشته باشید. برنامه خود را نه آنچنان دقیق و خشک تعریف کنید که قابل اجرا نباشد و نه آنچنان منعطف که بر سردرگمی شما بیفزاید. به عنوان مثال ممکن است درسی را در صبح مطالعه کنید و یا ساعات بعد از ظهر؛ از قبل در برنامه خود را مجبور نکنید که این درس باید حتما در ساعات صبح مطالعه شود، تصمیم در این مورد را به همان روز بسپارید تا بر اساس حالات و شرایط روحی و روانی و علاقه ای که به مطالعه در ساعات خاصی دارید و به دلیل متغیرهای زیاد که از الان نمی توانید آنها را پیش بینی کنید، تصمیم بگیرید. برنامه، مبنایی را فراهم می کند تا به شما اطمینان دهد به اهداف مطالعاتی خود با روندی که طی می کنید خواهید رسید و به جای آنکه همواره ذهن خود را مشغول نحوه، زمان و کمیت مطالعه نمایید آن را در قالب برنامه بر روی کاغذ مکتوب کنید و همه توان و تمرکز خود را بر مطالبی که باید مطالعه کنید بگذارید و ذهن خود را از مطالب حاشیه دیگر آزاد نمایید. همچنین همواره سعی کنید منظم و ساختارمند باقی بمانید، یعنی بر اساس تصمیمات لحظه ای اقدام نکنید، هرچند به صورت مداوم برنامه و عملکرد خود را مقایسه کنید و برنامه را مطابق با عملکرد واقعگرایانه تر کنید و به صورت مداوم بهبود دهید و تلاش نمایید مطابق برنامه تان اقدام نمایید.

3-2 توجه داشته باشید که برنامه ای که تنظیم کرده اید برای یک انسان با ویژگی ها و شرایط متغیر روحی و روانی تنظیم شده است. بنابراین عقب افتادگی از برنامه و یا بی رغبتی و کاهش انگیزه نسبت به ادامه مطالعات مطابق با برنامه یک موضوع عادی است و آنچه اهمیت دارد حفظ سطح مشخصی از ساختارمندی و ارتقا مجدد انگیزه خود به سطح بهینه است. به هم ریختگی برنامه ها، کاهش انگیزه، دلسرد شدن از ادامه مطالعات و کاهش اعتماد به نفس موضوع طبیعی است و برای همه انسانها اتفاق می افتد، آنچه انسانهای موفق را از سایرین متمایز می کند میزان توانمندی آنها در سرعت و کیفیت احیای مجدد انگیزه و ارتقا سطح روحیه و اعتماد به نفس به سطح مطلوب گذشته است. و این موضوع بدون شناخت عمیق از خود امکانپذیر نیست.  

 4-2سعی کنید در هر روز و یا هر دو روز از همه کتاب ها مقداری را مطالعه کنید ( همه کتاب ها را مطابق با برنامه با هم جلو ببرید)، به عبارت دیگر مطالعه مقدار کمتری از همه کتاب ها در بازه زمانی یک و یا دو روزه بهتر از مطالعه مقدار بیشتری از تنها یک کتاب و موکول کردن مطالعه کتاب های دیگر به پایان مطالعه کتاب اول است. این موضوع اگرچه معایبی دارد، اما تجربه ثابت کرده است، فواید آن بسیار بیشتر از معایب آن است. اول آنکه، تنوع در مطالب از خستگی شما می کاهد. دوم به لحاظ روانی به شما این اطمینان را میدهد که کار باقی مانده ای وجود ندارد و همه کارها به طور همزمان و مطابق برنامه در حال پیشروی است و این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر کاهش استرس و افزایش انگیزه شما خواهد داشت. و در نهایت اینکه از این طریق ذهن خود را عادت می دهید تا همه مطالب را به صورت همزمان طبقه بندی کند و در دسته های مشخص و منظم به خاطر بسپارد چراکه این موضوع شباهت بسیار بیشتری با شرایط کنکور دارد. در شرایط کنکور و در مرور نهایی شما باید بتوانید همه مطالب را همزمان در ذهن در ساختاری مشخص حفظ نمایید و زنده نگاه دارید.

5-2 هرچه به زمان کنکور نزدیکتر می شوید مطالعه مطالب جدیدتر را کمتر کنید و زمان خود را بیشتر بر مرور مطالبی که قبلا مطالعه کرده اید اختصاص دهید. به عبارت دیگر یک ماه قبل از کنکور به هیچ عنوان مطالب جدیدی را مطالعه نکنید و تنها مطالب قبلی را مرور کنید. اضافه کردن مطالب جدید به حجم مطالب قبلی در بازه زمانی یک ماه قبل از کنکور، اولا شما را از مرور مطالبی که قبلا مطالعه کرده اید به شدت باز میدارد و دوم آنکه احتمال اینکه مطالب قبلی را با یک مرور در بازه زمانی یک ماه به کنکور به سرعت در سر جلسه به خاطر آورید بسیار بیشتر از آن مطالب جدیدی است که مطالعه می کنید. بنابراین اضافه کردن مطالب جدید در زمان یک ماه باقی مانده تا کنکور نه تنها موجب می شود تا مطالب قبلی را که مطالعه کرده بودید در سر جلسه به خاطر نیاورید، بلکه آن مطالب جدید انرژی و وقت بسیاری از شما میگیرد و ساختار ذهنی شما را نیز به هم می ریزد و احتمال زیادی بسیاری از آنها را نیز در جلسه به صورت شفاف با خاطر نخواهید آورد.

6-2 برنامه های خود را برای بازه های زمانی 1 ماه تنظیم کنید. این موضوع از یکنواختی و خستگی شما جلوگیری می کند. همچنین در پایان یک ماه می توانید عملکرد خود را ارزیابی کنید و بر اساس آن برنامه جدید را تنظیم کنید که هم با شرایط شما تطابق بیشتری دارد و هم اینکه نظم، انسجام و انگیزه دوباره ای به مجموعه فعالیت های مطالعاتی شما بر اساس داده های واقعی حاصل از عملکرد میدهد.

7-2 سعی کنید روندی یکسان را برای ساعات خواب، و وقت صبحانه، ناهار و شام خود تنظیم نمایید و به صورت مداوم این ساعات را تغییر ندهید. تغییر در این ساعات بر اساس تصمیمات مقطعی تنها موجب به هم ریختگی متابولیسم بدن شما و کاهش سطح آمادگی روانی و فیزیکی در شما به منظور انجام مطالعات می شود.

 

 

 

نشاني ايميل (فعال): www.cpmiran.ir@Gmail.com

تلفن تماس: 09120983683 (98+)

شناسه تلگرام ادمین: Mehrdad_PM@

_______________________________________________________


نظرات  (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

درباره بهترین های سایت بدانید...

Bird

یکی از مهمترین اهداف این سایت ایجاد فضای مشاوره تخصصی تحصلی و آزمون های ارشد و دکتری رشته مدیریت پروژه می باشد.

اهمیت مدیریت پروژه در چیست؟

مدیریت پروژه و ساخت، مجموعه ای هماهنگ از فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی در زمینه مدیریت پروژه و ساخت، شامل طرح های عمرانی، صنعتی، تأسیسات زیربنایی و سایر پروژه ها است که با تکیه بر مفاهیم، دیدگاه ها، روش ها، تکنیک ها، نرم افزارها و نظام‌های مربوط به مطالعه و طراحی و اجرای پروژه ها به دنبال فعالیت های علمی- تحقیقاتی نظری، تجربی و یا تلفیقی از این دو است.

جستجو در سایت

مدیریت پروژه و ساخت

این سایت به منظور افزایش ارتباط و مشارکت دانشجویان، علاقمندان و صاحبنظران در حوزه مدیریت پروژه ایجاد شده است.

اطلاعات سايت

  • www.CPMiran.ir@gmail.com
  • مدیریت سایت
  • تاريخ امروز:
  • www.CPMiran.ir